Alla inlägg den 23 januari 2009

Av SKITSKOLOR - 23 januari 2009 23:55


Blondinbella ryter till på Jensen och hon har rätt. Irriterande många av Jensens lärare censurerar elevernas rätt att få visa kunskaper och i strid med skolförfattningen genom att varje elev endast får skriva två sidor på sina inlämningsuppgifter eller grupparbeten oavsett hur komplicerat ämnet är och utan att respektera skolförfattningens krav på anpassning till elevens rättigheter. Istället ska eleven anpassa sig till lärarens lathet och ovilja att läsa mer än två sidor eller kanske det snarare handlar om vad Jensen betalar sina lärare att göra.


Trots elevernas och föräldrarnas protester över stympade arbeten så struntar Jensens lärare och skolledning i att MVG-kvalitet inte kan visas inom ramen för en sådan begränsning av antalet sidor.


Dessutom betygssätter Jensen gruppens arbete och inte individens arbete trots att betyg ska vara individuella enligt skolförfattningen. Följden är att den sämste eleven åker snålskjuts på den bättre eleven och får ett högre betyg än vad han förtjänar eller drar ner den bättre elevens betyg i diket, så att MVG inte nås för den duktige.


Blondinbella har rätt om Jensens inskränkthet och inskränkta ledning som trots tillsägelser inte stoppar sina självsvåldiga lärare men hon har fel i att Jensen är rädda om sitt rykte, för det begriper inte Jensen att vara, eftersom problemet fortsätter och ständigt återkommer.

Jag fick rätt tillslut!


Idag gjorde jag något som jag alltid har hört att man inte ska göra. Bråka med sina lärare. Visst egentligen så befinner sig dom alltid i en position högre så att det spelar ingen roll vad man än tycker och tänker, dom får fortfarande rätt. Men idag kunde jag inte hålla mig! Vi har skrivit ett grupparbete nu i fyra veckor om Kongo och idag när vi skulle få tillbaks det så fick vi höra att det inte bli godkänt om vi inte minskar två sidor eftersom vi hade skrivit 8 istället för 6.


Jag kunde inte hålla mig så jag skällde ut två av mina lärare samtidigt och sa att det var deras fel för att dom hade varit dåliga med att informera om maxsidorna, samt att det är sjukt att 4 personer ska enas om endast 6 sidor under en månadsperiod. Vad tror dom att vi gör på lektionerna egentligen? Det är som att dom antar att vi är slappa och ofokuserade. Efter mitt raseri och vägran om att göra om arbetet samt frågade när utvärderingen skulle göras för att jag ville skriva hur dåligt lärarna hade samarbetat gick jag därifrån. Jensen är otroligt rädda om sitt rykte. 


Visst, jag kanske skulle hållt tyst men jag vet när jag har rätt och då ger jag mig aldrig! Så vad händer då? Jo när alla grupper får tillbaks arbetet förutom vi ser jag att alla har tryck ihop texten och dragit ut kanterna så att de hade vunnit en sida. Med de argumentet mot läraren fick vi ha kvar våra extra sidor! HA! säger jag bara.. Med det här menar jag att vi elever kan ha rätt och att man inte ska ge sig! Sådär nu har jag fått ur min aggression. Dags för middag!


Så talade Blondinbella den 10 december 2007 men det hjälpte inte för än idag är det likadant och Jensen har inte längre något rykte att vara rädd om. Så går det när en skola inte rycker upp sig när Blondinbella ryter!


http://www.metro.se/2009/02/23/83894/blogg-se-sager-upp-blondinbella/

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards